2. Beste markedsføring

Juryen vil gjøre en helhetsvurdering på bakgrunn av følgende kriterier:

  • Hvem er kundene (målgruppen) til ungdomsbedriften?
  • Hvilke markedsføringsaktiviteter* har bedriften gjennomført for å nå ut til kundene, og hvorfor valgte elevene akkurat disse aktivitetene? (Aktivitetene må være gjennomført, ikke bare planlagt)
  • Har ungdomsbedriften samarbeidet med eksterne aktører i prosessen, og hva bidro de med?
  • På hvilken måte illustrerer og forsterker bedriftens profil (logo, typografi, fargebruk og grafiske elementer) forretningsideen?

(*Eksempler på aktiviteter kan være: sosiale medier, nettside, reklamefilm, podcast, redaksjonell omtale i media, personlig salg, kampanjer, kundearrangementer, stand på kjøpesenter eller mesterskap, etc. Det er ikke meningen at elevene skal ha benyttet alle disse aktivitetene, men at elevene har en bevisst holdning til hva de har valgt og hvorfor.)

Juryen gjennomfører intervju på stand med alle deltagerne.


Denne konkurransen krever ingen innlevering.

Beste markedsføring

1. premie: 2000kr

2. premie: 1500 kr

3. premie: 1000 kr