3. Beste markedsføring - i samarbeid med Varanger Kraft
Juryen vil gjøre en helhetsvurdering på bakgrunn av følgende kriterier:
- Hvem er målgruppen deres, og hvordan forstår dere kundens/brukerens behov?
- Hvilke markedsføringsaktiviteter har dere gjennomført for å nå målgruppen, hvorfor valgte dere disse aktivitetene, og hvilke resultater har dere oppnådd?
- Har dere samarbeidet med eksterne aktører, og hva har de bidratt med i prosessen?
- Hvordan illustrerer og forsterker bedriftens profil (logo, typografi, fargebruk og grafiske elementer) forretningsideen deres?
Ungdomsbedriften må i forkant sende inn:
En beskrivelse (maks 5 A4 sider) i PDF-format som inneholder informasjon om kriteriene over.
Legg inn dokumentasjon på aktivitetene* som er gjennomført.
Dokumentasjon kan være url-linker til nettside, FB/Instagram, reklamefilm, oppslag i media, bilder etc.
(*Eksempler på aktiviteter kan være: sosiale medier, nettside, reklamefilm, podcast, redaksjonell omtale i media, personlig salg, kampanjer, kundearrangementer, stand på kjøpesenter eller mesterskap, etc. Det er ikke meningen at elevene skal ha benyttet alle disse aktivitetene, men at elevene har en bevisst holdning til hva de har valgt og hvorfor.)