6. Størst verdiskapingspotensial
Juryen vil gjøre en helhetsvurdering på bakgrunn av følgende kriterier:
Hvem er kunden, og hvilken verdi skaper varen/tjenesten for kunden?
Hva finnes av tilsvarende varer/tjenester på markedet og hvordan skiller ungdomsbedriftens vare/tjeneste seg ut?
Hvilke vurderinger har bedriften gjort med hensyn til bærekraftutfordringer?
Er betalingsvillighet for varen eller tjenesten sannsynliggjort? Er dette testet mot målgruppen? Er planlagte kostnader og forventede inntekter realistiske?
Er mulige partnere i verdikjeden som leverandører og distributører identifisert og kriterier for å velge dem etablert?
Er risikoaspektene identifisert og håndterbare?
Viser ledelsen nødvendig handlekraft og pågangsmot?
Fremtidsutsikter:
Hvilke planer har ungdomsbedriften lagt for ekspansjon? (eks. nye geografiske markeder, nye kundesegmenter, nye varer/tjenester)
Er forretningsmodellen skalerbar? (Stiger inntektene relativt sett raskere enn de faste kostnadene ved økt volum? Eventuelt kan selskapet ekspandere ved å etablere seg flere steder?)
Hva må sendes inn?
A. En videopitch der dere presenterer ungdomsbedriften og produktet deres (maks 1 minutt).
B. Et bilde av de ansatte i ungdomsbedriften (gjerne med produktet).
C. En kort beskrivelse (maks 2 A4 sider) i PDF-format som inneholder:
Navn på konkurransen «Størst verdiskapingspotensial».
Navn på ungdomsbedriften, skole og utdanningsprogram.
Telefonnummer og e-postadresse til en kontaktperson i ungdomsbedriften.
Kort beskrivelse av forretningsideen.
Informasjon om kriteriene over.
Legg gjerne inn skisse eller bilde av varen/tjenesten.
Inntil 10 kandidater i denne kategorien blir kalt inn til digitalt intervju
Lever innen 14.februar kl 12:00 og navngi bidraget
”Størst verdiskapingspotensial_Navn på UB_Navn på skole”