Ofte stilte spørsmål
Hvor melder vi på vår elevbedrift?
Påmeldingen åpner snart, lenke kommer! Følg med!
Hva vinner man?
1. plassene får 1000,-
2. plassene får 750,-
3. plassene får 500,-
Hvem er juryen i konkurransene?
Juryen består av representanter fra arbeids- og næringslivet samt studenter. Ungt Entreprenørskap har håndplukket folk til å være dommere på bakgrunn av kompetanse og forståelse for den kategorien de dømmer. Det er dyktige og hyggelige folk som vil vurdere bidragene deres!
Hjelp, vi har gjort feil i påmeldingen!
Ta kontakt med Anne (926 64 946) eller Ann-Helen (924 48 125) dersom dere har lastet opp feil video, eller trenger å endre på noe i påmeldingen. De hjelper dere!
Se gjerne over påmeldingen en ekstra gang for å sikre at den er rett. Ofte er det også lurt å få lærer til å se over først.
Hva må vi ta med til standen?
Elevbedriften velger selv hvordan de vil utforme standen sin. Dere kan f.eks. bruke egne produkter, prototyper, PC, roll up osv. Alt av utstyr dere trenger til utstillingen på standen må ungdomsbedriften ta med selv, og alt som bringes med på standen, skal også tas med hjem i etterkant. Vi har fokus på bærekraft, og dere bør legge vekt på å bruke bærekraftige materialer og utstyr som kan gjenbrukes. Forsøk å skape minst mulig avfall!
Hva er tilgengelig på standen?
Alle bedrifter får et bord, men strøm er ikke tilgjengelig. Dersom dere skal vise noe på PC, anbefaler vi å lade opp denne før dere kommer. Det er ingen bak- eller sidevegger til plakater, men dere kan ta med egne stativ om dere ønsker.
Kan vi spille musikk på standen?
Vi oppfordrer alle elevbedriftene til å ta hensyn til standene rundt seg, og dere bør derfor også tenke på volum på evt. musikk som spilles.
Hva med lys?
Det er ikke lov å ha levende lys på stand. Det er eventuelt mulig å ta med batteridrevet lysslynge e.l. dersom dere ønsker ekstra lys.