REBRUS UB - Aust-Lofoten vgs

REBRUS UB er en ungdomsbedrift fra Lofoten med en klar visjon!

Med bærekraft som kjerneverdi kombinerer vi miljøvennlig ressursutnyttelse med den sterke merkevaren Lofoten.

Rebrus produkt

Vårt mål er å etablere REBRUS som den foretrukne brusen i regionen, spesielt for restaurantmarkedet. Gjennom strategiske samarbeid med blant annet Børsen spiseri og Halstensen Catering har vi nå sikret forhåndssalg av 3000 flasker. Dette bekrefter markedets interesse og betalingsvillighet. Produksjonen skjer hos Lofotpils, noe som sikrer høy kvalitet og lokal verdiskaping.

Vi har skapt en bærekraftig og smakfull brus laget av overskuddsrabarbra fra lokalbefolkningen i Lofoten og Vesterålen, samt sitroner som ellers ville blitt kastet fra butikkene. Vårt mål er å kombinere unike smaker med et miljøvennlig perspektiv, slik at vi kan redusere matsvinn samtidig som vi fremmer bærekraftig produksjon og lokalt næringsliv.

Ny logo Rebrus

DET ER ET KONKURRANSEFORTRINN Å TENKE GRØNT

I dagens marked er bærekraft ikke bare et ansvar, men også en strategi som gir et konkurransefortrinn. Forbrukere blir stadig mer bevisste på hvilke produkter de velger, og flere og flere foretrekker bedrifter som tar bærekraftige valg. For oss i REBRUS UB er bærekraft selve kjernen i forretningsideen.

Gullbillett

PÅ NM DELTAR REBRUS UB I FØLGENDE KONKURRANSER

  • Markeds-og kommunikasjonsprisen
  • Bærekraftprisen
  • Beste salgsbedrift - i samarbeid med Nova Spektrum
  • Størst verdiskapingspotensial - i samarbeid med Ferd
  • Beste samarbeid med næringslivet - i samarbeid med NHO
"Teamet vårt er svært engasjert, og vi har klart å skape en bærekraftig og lønnsom forretningsmodell. Med sterk etterspørsel og en solid vekststrategi er REBRUS godt posisjonert for å bli et sentralt innslag i drikkemarkedet."
REBRUS UB

Rebrus FMUB

REBRUS UB BESTÅR AV

Andreas Eilertsen (markedsføringsansvarlig)
Øystein Eriksen-Aasnes (bærekraftansvarlig)
Brage Busch
(økonomi og produksjonsansvarlig)
Lovna Aasjord Balteskard (daglig leder)
Anne Killi Blom
(markedsansvarlig)
Jakob Getz
(salg og innkjøpsansvarlig)


MARKED OG KOMMUNIKASJON

Med restaurantmarkedet som hovedmålgruppe har vi valgt å fokusere på bedriftsrettet markedsføring, og heller fysiske møter enn bred tilstedeværelse på sosiale medier. Denne tilnærmingen har vist seg å være en effektiv strategi. På denne måten har markedet fått teste produktene våre underveis, og bidratt til at vi landet på vårt endelige produkt, en brus med smak av rabarbra og sitron. Medieomtale i lokal presse har styrket vår troverdighet, og det gode samarbeidet med Lofotpils fører både til at vi lager et produkt av meget høy kvalitet - men det gir også en enorm læring for oss.

"Både produktutvalget og produksjonen har stort potensiale for vekst!"

HER FINNER DU REBRUS PÅ SOSIALE MEDIER

https://www.instagram.com/rebr...

KONTAKTPERSONER

  • Andreas Eilertsen, daglig leder i REBRUS UB - mob: 951 63 930
  • Petter Solli, UB-lærer Aust-Lofoten VGS - e-post: petsol@vgs.nfk.no
  • Ungt Entreprenørskap Nordland
IMG 2120 NY
Torun Antonia Hansen
Pedagogisk fagansvarlig - Rådgiver videregående skole