Ofte stilte spørsmål

BESTE UNGDOMSBEDRIFT

Hvordan foregår intervjuene i kategorien Beste ungdomsbedrift?

  • Når fristen for innlevering er gått ut setter vi opp en kjøreplan med tidspunkt for intervju. Intervjuene foregår i 2.etg i Svømmehallen scene, og det er viktig at dere møter opp 5 min før dere skal inn til juryen.

Kan vi vise powerpoint eller tilsvarende på intervjuet?

  • Ja,ta den med på egen PC.

Hvordan bør vi bygge opp presentasjonen vår til juryen?

  • Bruk mye bilder og lite tekst hvis dere skal vise powerpoint, øv heller godt på hvem som skal si hva.
  • Pass på at juryen forstår ideen deres, og vær engasjerende.
  • Avslutt gjerne presentasjonen med noe som gjør at juryen vil huske dere godt - det kan være et slagord,en punchline som dere sier i kor, eller noe som får frem verdien av akkurat deres idé!
  • Ta i mot spørsmål på slutten (her kan det være lurt at dere blir enige i forkant om hvem som svarer på hva - får dere f.eks spørsmål om økonomi, kan den som er økonomiansvarlig i bedriften svare etc)

INTERVJU ØVRIGE KATEGORIER

Hvordan foregår intervju med juryen i andre kategorier?

  • For kategoriene som kåres tirsdag vil juryene gå rundt og snakke med bedriftene som er påmeldt i sin kategori.

STAND/UTSTILLING

MÅ vi stå på det bordet markert med vårt bedriftsnavn?

  • Ja, fordi juryen har fått en liste på hvor deres kandidater er plassert, når juryen for f.eks Innovasjonsprisen går rundt er det derfor viktig at de finner dere på oppgitt plass.

Må standen vår være bemannet til enhver tid?

  • Ja, noen fra ungdomsbedriften bør stå på stand både fordi juryen kommer rundt men også fordi det vil være kunder tilstede i lokalet. Her kan det være lurt å rullere litt, det er ikke så god plass på hver stand at en bedrift på 10 elever vil kunne stå der samlet.

Hvor stor stand får vi?

  • Rektangulære bord er 150 x 76 med høyde på 74 cm.
  • Ca området pr stand er 2 x 2 m



MAT OG DRIKKE

Får vi mat på arrangementet?

  • Absolutt - det blir servert Pizza på kveldsarrangementet og elevene fra Restaurant-og matfag ved Bodø videregående skole bidrar med både servering og noe tilbehør.
  • For tilreisende som bor på hotell under arrangementet er frokost inkludert

HOTELL

  • I år har vi rom både på Ramsalt Hotell og SMART Hotellet (de ligger begge rett ved togstasjonen). Lærere som skal bo på SMART med sine elever har fått mail om dette.

KLESKODE


Hvordan er kleskoden på dag 1?

  • Pent men ikke stivpyntet.

Hvordan er kleskoden på dag 2?

  • Mange bedrifter velger å kle seg "likt" på dag 2, noen har klær med bedriftens logo, andre har samme farge på skjorte/bukse etc.

DELTAKERBEVIS

Må vi ha på oss deltakerbevis begge dagene?

  • Ja, dette viser både hvilken ungdomsbedrift dere er en del av, og vises frem når dere skal hente dere mat i løpet av arrangementet!

OPPBEVARING AV BAGGASJE 25.MARS ?

For tilreisende som sjekker ut av hotellet kan baggasjen oppbevares på eget ansvar i 2.etg i Svømmehallen. Alternativt kan den settes i bussen for de som reiser med buss, eller på hotellets bagasjerom.

FORRETNINGSMODELL/-PLAN

Vil de som har skrevet forretningsplan vurderes foran de som leverer en enklere modell?

  • Nei, juryen vurderer planene for seg og modellene for seg!