Markeds- og kommunikasjonsprisen
Vi ser etter kommunikasjon som imponerer!
Juryen vil gjøre en helhetsvurdering på bakgrunn av følgende kriterier:
- Ungdomsbedriften viser tydelig hvem målgruppen (kunden) er og hvorfor dette er målgruppen
- Ungdomsbedriften forstår kundens/brukerens behov
- Ungdomsbedriften kan beskrive hvordan de har markedsført seg, hvilke aktiviteter som er gjennomført* og hvorfor
- Ved samarbeid med eksterne aktører kan ungdomsbedriften vise til hvorfor de har samarbeidet med akkurat disse, og hvordan de har bidratt
- Ungdomsbedriften har en gjennomgående profil (logo, typografi, fargebruk, grafiske elementer etc.) som illustrerer og forsterker bedriftens forretningsidé
(*Eksempler på markedsaktiviteter kan være: sosiale medier, nettside, reklamefilm, podkast, redaksjonell omtale i media, personlig salg/oppsøkende virksomhet, kampanje, profilering på messer, reklame, brosjyre etc. Det er ikke meningen at ungdomsbedriften skal ha benyttet alle disse markedsaktivitetene, men at dere har en bevisst holdning til hva dere har valgt og hvorfor.) *
Ungdomsbedriften må i forkant sende inn:
En kort beskrivelse (maks 5 A4 sider) i PDF-format som inneholder
- Navn på konkurransen «Markeds- og kommunikasjonsprisen».
- Navn på ungdomsbedriften, skole og utdanningsprogram.
- Kort beskrivelse av forretningsideen.
- Informasjon om kriteriene over.
- Legg inn dokumentasjon på markedsaktivitetene* som er gjennomført. Dokumentasjon kan være url-linker til hjemmeside, FB/Instagram, reklamefilm, oppslag i media, bilder etc.
- Legg gjerne inn markedsplan dersom dere har det.
Juryen intervjuer alle kandidatene på mesterskapsdagen.