Kommunevinnere 2025

Vinnar: STRANDEBARM SKULE
Juryens grunngjeving: Løysingsframlegget merka seg ut med å ha god dialog undervegs i prosessen mellom bestillar og leverandør, og har fleire prosessar som omhandlar testing, feilsøk og simulering, på tvers av avstand og tid. Løysinga framstår som praktisk, berekraftig og framtidsretta.
Problemstilling: Korleis kan ein, ved hjelp av teknologi, utføre fysiske og praktiske oppgåver for andre utan å fysisk vera til stades sjølv?
Problemstillar: H2 Hardanger
Vinnar: MALMANGER SKULE
Juryens grunngjeving: Gruppa sitt svar dekker godt alle sider av oppgåve, dei scorer på alle områda som vi bedømmer. Det er fleire smarte løysingar og dei viser god forståing for naturfag og teknologi.
Det er mange gode fellesløysingar og fellesareal, ute og inne, og gode miljøløysingar. Bl.a. bildeling, solceller og vindturbin. Gruppa hadde ein flott modell og ein god presentasjon, der dei brukte modellen veldig bra.
Problemstilling: Korleis kan smarthusteknologi sørga for at alle aldergrupper som skal bu i Domusgaarden, få det dei treng for å ha det bra.
Problemstillar: BMI Installasjon
Vinner: SKARE SKULE
Juryens begrunnelse: Ordentlig engasjert gruppe og de har tenkt godt gjennom løsningene. God presentasjon og en detaljert og gjennomarbeidet modell. Veldig mange gjennomtenkte og godt forklarte tekniske løsninger som til sammen bidrar til et godt nærmiljø.
Problemstilling: Korleis kan smarthusteknologi sørga for at alle aldergrupper som skal bu i Domusgaarden, få det dei treng for å ha det bra.
Problemstiller: BMI Installasjon
Vinnar: GRANVIN SKULE
Juryens grunngjeving: Elevane løyser ei av dei største utfordringane hotella har. Dei nyttar KI på ein veldig kreativ måte, for å løysa problemet med matsvinn, på ein heilt ny måte. Dei viste god forståing for bruken av KI, og har tenkt på både på løysinga, resultat og ettervirkning.
Problemstilling: Korleis kan me i Scandic bruka KI til det beste for framtidas hotell, gjester og for dei tilsette?
Problemstillar: Scandic Voss

Vinnar: TANGEN SKULE
Juryens grunngjeving: Gruppen fra viste en helhetlig forståelse av sin løsning. Et stort pluss var at dei hadde arrangement der en kunne få opplæring i reparasjon av klær. Blandingen av menneske og teknologi ivaretar arbeidsplasser, og miksen etterstreber med det en mer bærekraftig ressursutnyttelse.
Problemstilling: Korleis kan me, ved hjelp av teknologi, forlenge levetida til klede som ikkje er øydelagd, og korleis kan me forbetre systemet for materialgjenvinning slik at brukte klede kan bli til noko nytt? Kan me få til dette her i Sogn?
Problemstillar: SIMAS

Vinner: ERDAL SKOLE
Juryens begrunnelse: Elevene skårer høyt på sosial teknologi og sosial bærekraft. De har satt sammen to ting på en ny måte. Elevene har laget en "ungdomsklubb" som skal være på Framo. Her skal det være kjekt å være og man skal kunne lære mer om det å jobbe på Framo.
Problemstilling: Korleis kan Framo, ved hjelp av teknologi, utvikle seg til å bli ein endå meir spennande arbeidsplass? Vi ønskjer løysingar som hjelper både nærmiljøet og ungdommane.
Problemstiller: Framo

Vinner: STOREBØ SKULE
Juryens begrunnelse: Gruppen hadde en nyskapende aktivitet med både klatring, rappellering og sklie rundt en fisketank. I tanken hadde de tenkt godt over fiskevelferd og man kunne lære om fiskene i tanken gjennom en høytaler. Man kunne også mate fiskene. Gruppen viste godt engasjement og fremsto som et godt team.
Problemstilling: Lag en attraksjon til Verdenshavsenteret som gjør at barn og unge får lyst til å lære mer om havet.
Problemstiller: One Ocean og Akvariet
Vinner: NORDNES SKOLE
Juryens begrunnelse: Elevene hadde en veldig kreativ løsning hvor besøkende fikk oppleve hvordan havet blir om vi ikke tar vare på det, mens man sitter i en ubåt. Dette er en spennende attraksjon som spiller på følelsene våre.
Problemstilling: Lag en attraksjon til Verdenshavsenteret som gjør at barn og unge får lyst til å lære mer om havet.
Problemstiller: One Ocean og Akvariet
Vinner: ULSMÅG SKOLE
Juryens begrunnelse: Gruppen hadde en spennende løsning som omfavnet både inneområdet og havnen. Elevene hadde et gjennomarbeidet konsept som vi tror vil bidra til at besøkende ønsker å lære mer om havet. Fokus på opplevelse og bærekraftige løsninger.
Problemstilling: Lag en attraksjon til Verdenshavsenteret som gjør at barn og unge får lyst til å lære mer om havet.
Problemstiller: One Ocean og Akvariet
Vinner: GILJE SKULE
Juryens begrunnelse: Ved å tenke helhetlig rundt skipsfartens energibehov, demonstrerte elevene evnen til å koble innovasjon med praktiske bruksområder. I tillegg til dette overrasket de oss med en konseptuell KI-løsning med autonome rengjøringsroboter, som adresserer en reell utfordring i maritim sektor – begroing på skipskrog. Gruppen viste også svært god samarbeidsevne.
Problemstilling: Korleis kan me bruke ny teknologi og kunstig intelligens (KI) til å gjere skip smartare og meir miljøvennlege?
Problemstiller: Smart Automations